مبحث 11
مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان مبحث 11 | صنعتی سازی ساختمان
سامانه پیام کوتاه
اس ام اس سنتر

آمار بازدید

امروز: جمعه 1403/01/31


• بازدید امروز:   260 نفر
• بازدید دیروز:   262 نفر
• بازدید این ماه:   9159 نفر
• بازدید امسال:   9159 نفر
• بازدید کل:   863517 نفر
• افراد آنلاین:   3 نفر

جهت مشاهده تصویر بزرگتر، روی آن کلیک کنید.


رئيس نظام مهندسي ساختمان استان تهران: یکی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز صنعتی‌ است.

دوشنبه 1393/10/15  

رئيس نظام مهندسي ساختمان استان تهران: یکی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز صنعتی‌ است.



رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه صنعتی سازی با بلندمرتبه سازی متجلی می شود ، گفت :طرح های بلندمرتبه سازی اگر تابع اصول و قواعد شهری شود به توسعه مثبت کلانشهرها کمک می کند.

 

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی و به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، سعید غفرانی در نشست خبری نخستین همایش بلندمرتبه سازی در ایران و خاورمیانه گفت: شهر از نگاه تخصصی نیازمند برنامه ریزی است وهمه تصمیم های شهری باید تابع تفکر، اندیشه و برنامه ریزی باشد.

 

غفرانی افزود : همه کلان شهرها به برنامه جامع و طرح تفصیلی نیاز دارد که راهکار نظام برنامه ریزی برای ساختار شکل گیری شهر و توسعه شهری محسوب می شود. 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد : نظام برنامه ریزی شهری در چارچوب برنامه جامع شهری مهم ترین گام در جهت شکل گیری و توسعه شهری است.

غفرانی اظهار داشت : شهر نیازمند انواع ساختمان ها و خدمات عمومی است، اما در حال حاضر ساختمان هایی که به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی تاکید کرد : در مبحث بلندمرتبه سازی، مسکن بیشتر مورد توجه است وموضوع تامین مسکن به عنوان اولین و مهمترین نیاز انسان در جوامع شهری، باید برنامه ریزی شود تا ضمن رفع نیاز شهروندان، برای شهر مشکل ساز نباشد.

 
 

غفرانی در ادامه اضافه کرد: برج سازی می تواند مشکل جدی برای همه عرصه های شهری به وجود بیاورد و مکان یابی برج و برج سازی به شکل پراکنده و جزیره ای باعث ارائه یک کالبد نامناسب می شود.

غفرانی شرط داشتن یک کالبد خوب برای شهر را مکان یابی مناسب برای اجرای طرح برج سازی دانست و گفت: مکان های مناسب شهر شناسایی و برنامه های پروژه ساختمانی بر روی آن اجرا شود.

 

غفرانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی توان در شهر تهران یک پیکر موزون مشاهده کرد، گفت : در حال حاضر در شهر تهران نمی توان یک وزن و قاعده ای که از نگاه بصری به بیننده ایده زیبایی شناسی بدهد مشاهده کرد و برج هایی که با قاعده ساخته نشده است به شکل قارچ گونه در سطح شهر هویدا می شود و اثار خوبی در نظام شهرسازی ندارد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تصریح کرد: شهرها نباید گسترش افقی پیدا کند و نگاه تخصصی بر این است که برج سازی با قاعده از ضرورت کلان شهرها به شمار می رود.

 

غفرانی اظهار داشت : برج سازی امر مطلوبی برای شهرها است و منطق و عقل حکم می کند که در آن بخش از شهرها که امکان و استعداد برج سازی وجود دارد، در قالب نظام برنامه ریزی شهری طرح برج سازی اجرایی شود.

وی برج سازی را نیاز کلان شهرها و فرصت توسعه شهری برشمرد و گفت: در طرح جامع جدید شهر تهران به بلندمرتبه سازی توجه شده است، سهمیه بندی مشخص و تعیین ارتفاع و کاربری برج، تا حدودی کار را به سمت قاعده مندی هدایت کرده است.

غفرانی همچنین خاطرنشان کرد : در صورتی که تفکر جدید نظام شهری که در قالب طرح جامع تفصیلی لحاظ شده عملیاتی شود، شاهد نابسامانی در احداث برج ها نخواهیم بود و نقد و بررسی ما در مورد طرح هایی است که در گذشته اجرا و باعث آسیب به شهر تهران شده است.

وی برج سازی با ساختمان های کم ارتفاع، شکل گیری پیکر موزون، عدم خدشه دار شدن پیکر شهر و زیبایی در چهره شهری را مصداق کامل برج سازی قاعده مند و اصولی دانست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن بیان اینکه نقش نظام مهندسی ساختمان طبق قانون حضور در شکل گیری ساختار شهراست، گفت: این سازمان در نظام شکل گیری شهر و در کیفیت تدوین امور تاثیر بسزایی خواهد داشت اما نظام مهندسی صادرکننده مجوز ساخت و ساز در شهر نیست و در اصل این امر در اختیار حوزه مدیریت شهری است که باید در چارچوب طرح جامع شهری و طرح تفصیلی حرکت کند.

وی از برگزاری نخستین همایش بلندمرتبه سازی در دی سال جاری خبر داد و گفت: این کنفرانس اولین گام برای بلندمرتبه سازی قاعده مند خواهد بود و این گام آغاز ورود به موضوع پراهمیت بلندمرتبه سازی است که اثر مستقیم و جدی در ساختار شهری دارد و شاهد گام های مثبت و قاعده مند در این حوزه خواهیم بود. 

 

غفرانی نقش صنعتی سازی در بلندمرتبه سازی را ضروری و حیاتی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی، نگاه صنعتی سازی به ساختمان است، زیرا برج سازی به روش سنتی امکان پذیر نیست و در واقع برج سازی یک امکان برای بالا بردن کیفیت ساختمان ها است.

این مسئول در ادامه با اعتقاد به اینکه در صنعتی سازی ایمنی، کیفیت و مسائل فنی رعایت می شود، آلودگی کاهش می یابد و سرعت کار، پایداری و استحکام افزایش می یابد، اذعان داشت: نظام مهندسی با جدیت پیگیر این مورد است ، همچنین توجه داشته باشید که اگر طراحان، ناظر و مجریان از سوی سازمان نظام مهندسی باشند و این فرآیند سه گانه به طور کامل و حرفه ای انجام شود، قطعا ایمنی سازه افزایش خواهد یافت.



← بازدید: 3436 مرتبه



آرشیو اخبار مبحث 11

 

تلفن: 24801705 (21 98+)

سامانه پیام کوتاه مبحث 11: 10000062242711

ایمیل: info@mabhas11.ir

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، کوچه دوم (شهید عبقری)، پلاک 18، طبقه هفتم، بال شمالی

 

  نام و نام خانوادگی:

  آدرس ایمیل:

  موضوع:

  متن پیام:


               

© Copyright 2014 Mabhas 11 - All Rights Reserved by: BeRonza